Jimat dan azimat yang membawa tuah

Pesona bertuah diperbuat daripada kayu dan guni

Pastinya anda masing-masing pernah mengalami dari pengalaman anda sendiri bahawa segalanya tidak berjalan lancar walaupun anda melakukan yang terbaik. Orang yang berbeza budaya dan kepercayaan telah hidup sejak zaman dahuluMenarik kesejahteraandan nasib menggunakan objek khas. Nasib terpikat dengan barang kemas, barangan buatan tangan, tumbuh-tumbuhan dan beberapa haiwan. Azimat adalah sebarang objek yang boleh mempunyai pengaruh bertenaga positif pada ruang sekeliling pemiliknya, memberikan dia faedah yang dia perlukan.



Jenis-jenis azimat dan azimat

Azimat logam yang menarik tuah dalam bentuk loket

Setiap budaya mempunyai azimat, azimat dan simbol ajaibnya sendiri. Jika anda mempunyai peluang yang sangat baik untuk melancong, pastikan anda membawa azimat dari negara lain bersama anda. Ada perkara yang melindungi seseorang daripada tenaga negatif, kata-kata buruk, kekurangan wang, ketidaksuburan dan lain-lain. Setiap orang yang memiliki azimat meletakkan sekeping diri mereka, tenaga positif mereka, ke dalamnya.

Terdapat azimat yang ditujukan untuk satu orang, tetapi juga untuk seluruh keluarga dan generasi. Mana-mana perkara kecil atau permata boleh bertindak sebagai "perkara ajaib"; kesan positifnya kepada pemiliknya adalah penting. Contohnya, ramai pasangan suami isteri menganggap cincin perkahwinan, yang tidak pernah mereka tanggalkan, sebagai jimat mereka.

Pada masa kini, memilih azimat tidak begitu sukar, tetapi anda harus menyedarinyaMengapa anda memilihnya?. Jika tidak, walaupun dengan tenaga positif dan bermanfaat, ia tidak akan berfungsi.

Kebahagiaan boleh menjadi radikalmengubah hidup setiap orang. Jika nasib membantu, segala-galanya akan mengambil warna terang dan tiada apa yang akan menghalang realisasi rancangan anda. Tetapi dia sangat berubah-ubah, dan hari ini dia akan menemani anda, dan esok dia akan berpaling dan semuanya akan menjadi sia-sia. Beli azimat bertuah untuk menarik mereka.


Barangan yang membawa tuah

Jimat dan azimat untuk kebahagiaan dan kesejahteraan dalam keluarga

Memilih jimat tidak begitu mudah. Kami menawarkan barangan yang, mengikut kepercayaan pelbagai negara, menarik tuah dan melindungi daripada kesukaran.

  • Acorn adalah simbol keselamatan tanah air. Viking purba menyimpannya berhampiran tingkap untuk melindungi rumah daripada kilat.
  • Dalam kalangan masyarakat Afrika, gigi buaya menarik tuah apabila berjudi.
  • Di negara Asia, rebung difikirkanSimbol kebahagiaan. Menurut Feng Shui, pucuk ini perlu ditanam dalam pasu dan diletakkan di bahagian timur rumah untuk meningkatkan tenaga Qi di dalam rumah.
  • Segitiga adalah simbol kuno dengan makna yang berbeza. Angka geometri ini merangkumi sifat kitaran kehidupan manusia: zaman kanak-kanak, belia dan usia tua. Ia juga merupakan simbol kestabilan.
  • Nenek moyang kita melihat kuda ituteman setia dan pembantu, kemungkinan besar azimat seperti ladam juga dikaitkan dengannya. Banyak rumah menggantung ladam di atas pintu depan untuk menarik nasib baik dan tenaga positif.
  • Dreamcatcher ialah azimat dari budaya India. Mereka percaya bahawa barang ini boleh melindungi daripada mimpi buruk.
  • Mata jahat adalah azimat ajaibkelihatan seperti mata dalam bulatan. Ia digunakan sebagai azimat di Timur Tengah.
  • Singa penjaga adalah patung yang popular di China. Sebagai peraturan, ia diletakkan di pintu masuk rumah atau mana-mana bilik. Patung itu dipercayai dapat melindungi rumah dan kawasan daripada penjahat.
  • Kumbang adalah serangga yang membawa tuah. Jika serangga hinggap di tangan anda, ini bermakna anda akan bertuah tidak lama lagi.
  • Syiling adalah azimat bertuah untuk semua orang
  • Syiling wujud dalam budaya yang berbeza dandi mana-mana mereka melambangkan kebahagiaan. Sesetengah menganggapnya sebagai petanda yang baik untuk mencari syiling yang telah jatuh terbalik di jalan.
  • Naga membawa kejayaan dalam membina kerjaya. Ia melambangkan kekuatan dan kualiti kepimpinan yang boleh dipindahkan kepada pemilik jimat dengan imej raksasa ini.
  • Mengapakah celengan sering berbentuk seperti babi? Di Asia dan beberapa negara Eropah, haiwan ini mewakili kesejahteraan dan kemakmuran.
  • Kaki arnab (iaitu yang belakang) adalah azimat popular yang dikaitkan dengan kesuburan. Oleh itu, memakai kaki bukan sahaja boleh membawa tuah, tetapi juga tambahan baru kepada keluarga.
  • Menurut Feng Shui, sosok Buddha yang tersenyum boleh membawa kejayaan dan kemakmuran perniagaan yang hebat.
  • Katak berkaki tiga adalah maskot Asia yang semakin popular di negara lain.
  • Mata kucing adalah batu separa berharga yang ramai percaya boleh melindungi daripada mata jahat dan mengelakkan kesukaran.
  • Menurut orang Jepun, perjanjian dengan tiga kunci boleh membuka pintu kepada kemakmuran, cinta dan kesihatan.
  • Gajah adalah simbol tuah, umur panjang dan kebijaksanaan.
  • Pentagram Kebahagiaan ialah bintang berbucu lima. Ini adalah simbol kuno yang boleh melindungi daripada kejahatan dan menarik roda nasib.

Faedah dan kemudaratan jimat "asing".

Jimat peribadi untuk nasib baik dan kemakmuran

Mari kita mulakan dengan fakta bahawa walaupun jimat yang anda buat sendiri, tetapi memilih komponen yang salah, boleh menjadi "asing". Sebagai contoh, batu yang tidak sesuai untuk anda boleh membantu mengubah satu atau lain bidang kehidupan anda untuk menyelesaikannya. .

Jadi apa yang boleh berlaku jika anda memilih jimat yang salah atau membuatnya sendiri:

  • Ia neutral dan tidak memberi kesan kepada kehidupan anda, pakai sebagai hiasan.
  • Ia mempunyai kesan negatif dan membawa bersamanya perasaan tidak selesa dan ketidakselesaan kecil.
  • Ia mempunyai tenaga pemusnah yang kuat dan boleh memberi kesan negatif kepada kehidupan keluarga, kesihatan dan bidang lain dalam kehidupan anda.

Itulah sebabnya penting bukan sahaja untuk mengetahui perkara yang membawa kebahagiaan, tetapi juga untuk belajar cara memilihnya dengan betul. Terdapat banyak cadangan tentang keserasian jimat, walaupun ia dibuat oleh anda secara peribadi.

Oleh itu, apa-apa barang boleh menjadi azimat atau azimat. Perkara utama ialah percaya bahawa dia boleh membawa kebahagiaan dan perubahan positif ke dalam hidup anda. Anda boleh memilih sendiri apa yang melindungi anda daripada kesusahan dan membawa tuah dengan cepat.